fbpx

דרשה לבר מצווה

דרשה לבר מצווה

בעולמנו המודרני התרגלנו לאהוב חידושים. אם פעם הייתם אומרים דרשה לבר מצווה יכולתם לדמיין דרשה יבשה ומשעממת שמתחילה בערך כך: "להורי, אחי, אורחי, מורי ורבותי…" ימים אלו עברו וחלפו מן העולם וכיום רובנו רוצים לחוות אירוע בר מצווה חדש ומרענן, כזה שישאיר לכם חוויה טובה שנעים לכם לזכור. להמשך קריאה…

אם משקיעים קצת מחשבה ויצירתיות, ניתן להבין שאפשר להעלות רעיונות שונים לביטוי דרשה לבר מצווה, שיחליפו את הדרשה המסורתית המשעממת. לפניכם מספר רעיונות שמהם תוכלו לבחור.

רעיונות ל דרשה לבר מצווה

  • נאום בר מצווה

לאלו מכם שלא רוצים לוותר על הנאום המסורתי, אך כן שואפים להכניס אלמנטים מודרניים ניתן ליצור דרשה לבר מצווה שתהיה ברוח קלילה ועדכנית לתקופת ימינו. בדרשה שכזו ניתן לשאת דרשת בר מצווה שתורכב מדברי תורה ואמרות חז"ל ולימוד לקחים שיהיו רלוונטיים לאירוע של הגעה לגיל מצוות, אם רוצים ניתן לשאת דרשת בר מצווה שכתובה בשפה יום יומית לשלב פסוקי תפילה אחדים שישוו לה אווירה חגיגית, או שפשוט ניתן לשאת דרשה לבר מצווה שתהיה ברוח חילונית ותיאמר בשפה יום יומית רגילה, תכיל דברים קצרים יותר מהדרשה הדתית ואולי צירוף של ברכות למשפחה ולאורחים, ואיחולים לעתיד טוב ואחראי בחיים הבוגרים.

  • שיר בר מצווה

לאלו שרוצים להתרחק מעט מן דרשת בר מצווה המסורתית והארוכה שממנה אתם אולי סולדים, ניתן לחבר שיר שיכיל ברכות חרוזות בחרוזי שירה מעניינים וססגוניים, אשר יעבירו את דרשת הבר מצווה כסוג של מסר רענן ומושך. ילד בר המצווה יוכל לשיר את שיר הדרשה שלו בעצמו, בליווי זמרים או נגנים נוספים, וכך תוכלו ליהנות גם מהופעה נאה ומכובדת שמתאימה בדיוק לאווירה של חגיגת בר מצווה.

  • תפילה לבר מצווה

לחברה הדתיים או המסורתיים שלהם חשוב לכלול דברי תורה ותפילות שישתלבו או יככבו בלעדית בתוכן של דרשה לבר מצווה, ניתן לחבר פיוט שיכיל דברי תפילה אשר מתאימים ברוחם לאווירה של מסיבה ולחגיגת בר מצווה בפרט, עם כל המשתמע מכניסת הנער לחיי תורה ומצוות כבוגר. בדרשה כזו ניתן לשלב פסוקי תפילה אשר מוכרים לאורחים מתפילות שגרה וחג, ומאפשרים להם להשתתף ולהתענג על שמיעת הפסוקים או הניגונים המוכרים.

  • כניסה מרשימה לבר מצווה

במקרה שהילד שלכם אולי ביישן ועדין, ולכן לא רוצה לשמוע בכלל על עמידה ונשיאת דברים מול אורחים, ניתן להקל עליו וליצור אירוע מיוחד שיסמל כניסה פיזית מרשימה מהחיים שהיו עד לשלב בר המצווה שאותם יוכל לסמל שער הכניסה אל האולם ועד לחייו החדשים כנער בר מצווה שבגר ועובר שלב אל חיי עצמאות ואחריות. יצירת אירוע פיזי של מעבר משלב אחד אל השלב הבא היא חשובה מאוד לנער ומסמלת עבורו את השינוי שחל בחייו מהיום והלאה. באופן זה הנער לא ניצב בפני סיטואציה שלא נוח לו לעמוד בה, אבל משיג את אותה המטרה של תחושת המעבר אל חייו הבוגרים.

לסיכום, דרשה לבר מצווה לא צריכה להיות משהו קשוח או להיראות מיושנת וארכאית מימים עברו. עם מעט יצירתיות ודימיון שאולי הצלחנו להעלות בכם באמצעות רעיונות מרעננים אלו, תוכלו להגיע יחד אל התוצאה שמתאימה לכם ולחבר את דרשת בר המצווה שתתאים לחגיגת בר המצווה של הילד שלכם.

תפריט

השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד היום!

התקשרו עכשיו לפרטים נוספים